MAKERS
日 대표 작업공구 브랜드
일본의 대표적인 작업공구 브랜드 쓰리픽스. 장인들의 손길로 최종 공정이
마무리되는 것으로 유명하며, 펜치, 니퍼 등 절삭력 높은 플라이어 제조기업이다.
Three Peaks, a leading Japanese hand tool brand, is well known for final finishing touches by Master. Three Peaks is a manufacturing company specializing in the production of high-cutting-performance pliers, such as combination wrench and diagonal cutter.
쓰리픽스는 강력펜치, 롱노우즈플라이어, 강력니퍼, 경사니퍼, 플라스틱니퍼 및 기타 일반 공구류를 생산하는 일본 기업이다. 1940년 4월, ‘코야마 철공소’란 이름으로 쓰리픽스의 역사는 시작됐다. 사업 초기 공작 및 산업기계 제작, 부품가공에서 1960년 공작기계 제조, 판매로 분야를 확대했다. 1965년 공구제조 부문을 신설해 강력펜치 생산을 시작했으며, 2년후 통상산업국으로부터 강력펜치와 관련된 일본공업규격 표시허가 공장이 됐다. 1993년 회사명을 오늘날 쓰리픽스로 변경했으며, 현재 11,461m²규모에 직원 66명으로 구성돼 있다.
Established in 1940, Technologies with 85 years of tradition
Three Peaks is a Japanese company that manufactures heavy-duty pliers, long-nose pliers, diagonal cutters, angled cutters, plastic cutters, and other general tools. The company’s history began in April 1940 under the name “Koyama Ironworks.” Initially focused on producing industrial machinery and processing parts, it expanded into manufacturing and selling machine tools in 1960. In 1965, the company established a tool manufacturing division and began producing heavy-duty pliers. Two years later, it was certified by the Ministry of International Trade and Industry as a factory authorized to display the Japanese Industrial Standards (JIS) mark on its heavy-duty pliers. The company changed its name to Three Peaks in 1993 and now operates with a workforce of 66 employees on a site spanning 11,461m².
쓰리픽스는 설립 때부터 금속가공업의 집적지인 니가타현 산조시 자사공장에서 설계, 개발부터 제조까지 일관된 생산체제를 갖추고 있다. 철저하게 품질을 관리하고, 고객 요구에 유연하게 응하며 제품개발에 임하고 있다. 특히 장인의 숙련된 기술과 최첨단 기술을 융합시킨 고도의 제조공정은 기계만으로는 만들어낼 수 없는 뛰어난 품질의 제품을 공급하는 원동력이 된다.
The Fusion of Craftsmanship and Advanced Technology
Since its establishment, Three Peaks has maintained a fully integrated production system from design and development to manufacturing at its factory in Sanjo City, Niigata Prefecture, a hub for the metalworking industry. Three Peaks has been developing products through strict quality control and flexible response to meet client requests. The sophisticated manufacturing processes combining the expertise of artisans with cutting-edge technology is the driving force enabling Three Peaks to supply products of excellent quality that cannot be replicated by machines alone.
쓰리픽스(3.peaks)는 ‘사회에 도움이 되고 고객에게 기쁨이 되는 기업이 되자’란 기업이념과 고객서비스 의지를 브랜딩으로 승화시켰다. 3개의 ‘P’를 기본으로 첫 번째 ‘Product’는 우수한 품질의 제품을 뜻한다. 일본 유수의 공업도시 산조시의 전통기술을 바탕으로 신기술을 개발함으로써 더 가치있는 제품을 개발하겠다는 것이다. ‘Personality’는 사회에 도움되는 인재 육성을 의미한다. 한 사람, 한 사람이 같은 목표를 향해 함께 노력하면 개인이 성장하고, 회사의 성장, 나아가 사회에 기여한다고 여긴다. ‘Pleasure’는 고객의 기쁨이 되는 제품을 만들고자 한다는 의미다. 아무리 뛰어난 제품도 고객요구에 맞지 않으면 의미가 없다. 이를 통해 미래가치를 창조해나가는데 앞장설 수 있다.
Three Peaks: Product, Personality, Pleasure
Three Peaks elevated its corporate philosophy of “contributing to society and bringing joy to customers” while strengthening its commitment to customer service through its branding with three ‘P’s as the basis. The first P, ‘Product,’ means products of superior quality. It symbolizes the company’s commitment to developing more valuable products by developing new technologies on the foundation of the traditional craftsmanship of Sanjo City, a prominent industrial region in Japan. The second P, ‘Personality,’ means the development of talents that contribute to society. Three Peaks is confident that when each employee works together toward a shared goal, everyone will achieve personal growth, leading to the growth of the company, and ultimately benefitting society. The third P, ‘Pleasure,’ emphasizes the will to develop products that bring joy to customers. No matter how outstanding a product may be, it holds no value if it does not meet customer needs. With these principles, Three Peaks can lead the way in creating future value.
쓰리픽스는 제품 생산 가치 ‘펜치는 칼이다’를 통해 날카롭고 기분 좋은 절단성과 사용감을 추구한다. 특히 펜치의 절삭력을 추구하는 것은 공구 제조 초기부터 실행돼 온 것이다. 최대의 절단력과 기분 좋은 절삭감을 얻기 위한 노력은 제품을 기획, 설계 등 개발단계에서부터 재질, 열처리, 날붙이까지 전 제조공정에 적용된다. 자동화, 기계화를 통해 품질이나 양산성의 안정화를 유지하는 한편, 숙련된 장인이 하나하나 수작업으로 칼날을 연마하여 미세 조정하며 마무리하고 있다. 장인의 손길로 최종 공정에서 다시한번 체크하기에 불량률도 아주 낮다.
Pursuing the Ultimate Cutting Power and Precision
Three Peaks pursues sharp and pleasant cutting performance and user experience through its production value, ‘A Wrench is a Blade’. In particular, Three Peaks has been pursuing the cutting performance of a wrench from the very beginning of its tool manufacturing journey. Efforts to maximize cutting performance and provide a pleasant cutting experience are applied to the entire manufacturing process from the development stage, including product planning and design, to material selection, heat treatment, and blade crafting. While ensuring stable quality and mass production through automation and mechanization, skilled artisans meticulously polish and fine-tune each blade by hand. The defect rate is very low because artisans carry out the final inspection.
이렇듯 쓰리픽스가 뛰어난 작업공구 메이커로 인정받는 이유는 모든 제품이 ‘MADE IN JAPAN’을 표방하기 때문이다.
“품질 유지를 위해 제조규모와 공정, 원료, 전문기술력이 중요합니다. 종합공구 메이커의 경우 일부 품목에 대해 타국 위탁제조로 전환하는 경우가 많아요. 품질이 담보되는 것이라면 결코 나쁜 것은 아니라고 생각해요 전문성이 높은 회사가 하청을 주는 것으로 품질 향상도 기대할 수 있죠. 최근 현저하게 성장세를 보이는 곳은 대만이에요. 수작업이 있는 한 공구는 없어지지 않아요. 안전하고 쾌적하게 작업할 수 있도록 진화를 계속 할 뿐이죠.”
Trust in ‘Made in Japan’
Three Peaks is recognized as a superior tool manufacturer due to its commitment to producing all products under the banner of “MADE IN JAPAN.”
“Maintaining quality hinges on the scale of manufacturing, processes, raw materials, and specialized expertise. For comprehensive tool manufacturers, outsourcing certain items to other countries is increasingly common. If quality is ensured, I don’t think it’s necessarily a bad approach. It can even improve quality because of the participation of specialized subcontractors. Taiwan, in particular, has shown remarkable growth in this area recently. As long as craftsmanship exists, tools will not disappear. They will simply continue to evolve, ensuring safe and efficient work environments.”
최근 아시아권에서 작업공구 메이커가 계속 증가하고 있다. 쓰리픽스는 주로 유럽과 미국, 아시아시장을 주요 수출시장으로 두고 있다. 품목별로 보면 홍콩, 중국은 소형 구조물 절단시에 주로 쓰이는 니퍼와 플라스틱니퍼, 앵글커팅 니퍼, 와이어니퍼 등을 많이 쓴다. 대만은 일반 니퍼와 플라스틱니퍼 비중이 높다. 동남아시아 시장에서는 플라스틱니퍼, 마이크로니퍼 등이 잘 팔린다. 최근엔 특히 프라모델용 외날 플래니퍼 MK-02가 인기다. 날이 예리해 섬세한 작업에 사용된다.
“플라스틱용 니퍼 제조를 활발히 해 왔지만 최근 프라모델 분야로 진출이 많아요. 특히 외날 플래니퍼 MK-02는 날카로움과 단면의 아름다움이 인기를 끌면서 모형 제작에 없어서는 안 될 공구가 됐죠.”
Plastic Nippers for Plastic Models is best selling item
The number of work tool manufacturers is continuously increasing in Asian markets. Three Peaks primarily exports to major markets in Europe, the Americas, and Asia. By product type, Hong Kong and China heavily utilize nippers for cutting small structures, including plastic nippers, angle-cutting nippers, and wire nippers. In Taiwan, general nippers and plastic nippers dominate the market, while in Southeast Asia, plastic nippers and micro nippers are particularly popular. Recently, the single-blade plastic nipper, MK-02, designed for model kits, has gained significant attention. Its sharp blade makes it ideal for precision tasks.
“We have been actively manufacturing plastic nippers, but recently, there’s been a growing focus on the model kit industry. The single-blade plastic nipper, MK-02, known for its sharpness and clean cuts, has become an indispensable tool for model crafting,” the company stated.
쓰리픽스는 브랜드성장의 가장 큰 원동력을 양질의 제품을 안정적으로 계속 공급하는 것이라고 강조한다.
“그러기 위해서는 장인의 육성이 필요합니다. 지속적인 인재개발을 통해 기술습득에 노력을 기울이고 있어요. 이로써 몇 년, 몇 십년 간 같은 품질의 제품을 제공하기 위해서는 필수적인 항목이지요. 쓰리픽스는 2023년 일과 생활균형이 좋은 ‘해피파트너기업’으로 선정됐다. 그 외 청소년고용촉진, 장애인고용 우량사업주 등 누구나 일하고 싶은 회사로 인정받고 있다. 특히 ‘사회에 도움이 되고 기쁨을 생산’하며 ‘제조를 통해 세계인의 생활문화 향상에 공헌’하고자 창조성을 높이는 제품 개발에 박차를 가하고 있다.
Consistent Supply of High-Quality Products
Three Peaks emphasizes that the cornerstone of its brand’s growth lies in the stable and consistent supply of high-quality products.
“To achieve this, nurturing skilled artisans is essential. We are committed to securing technical expertise through continuous talent development. This has been a vital element for maintaining the same quality of products for decades. In 2023, Three Peaks was recognized as a ‘Happy Partner Company,’ known for its excellent work-life balance. Additionally, Three Peaks has been acknowledged as an exemplary employer where everyone would aspire to work, including youth employment promotion, and a good employer for people with disabilities. In particular, we are accelerating efforts to develop products enhancing creativity in order to ‘bring joy and contribute to society’ while ‘contributing to improving lifestyles and cultures through manufacturing.’”
글 _ 임상윤 크레텍 해외마케팅부 차장 / 번역 _ 랭스테크 / 진행 _ 김연수
Written by Lim Sang-yoon, Deputy General Manager of overseas Marketing, Cretec. Translated by Langstech. Coordinator Kim Yeon-su